,
Veel gestelde vragen

Kan ik ook een onderhoudscontract afsluiten voor mijn huidige cv-ketel?

Q. Kan ik ook een onderhoudscontract afsluiten voor mijn huidige cv-ketel? (met daarin ook iets over overstappen als er al een contract is? Wie doet dat? Moet men dat zelf doen of bieden jullie daar een service voor?)

 

A.

Bij Energybeheer kunt u ook voor uw huidige cv-ketel een onderhoudscontract afsluiten. Wij komen de ketel dan eerst nakijken en verrichten de nodige reparaties, voordat het contract in gaat. Zo weten wij zeker dat we een goed functionerende ketel in onderhoud nemen.

Ook bij uw huidige ketel doen we een nulmeting. We herhalen de meting bij iedere onderhoudsbeurt, om te zien hoe de prestaties van de ketel veranderd zijn. Die metingen zijn leidraad bij het uitvoeren van onderhoudsbeurten.

Waarom zou ik op een nieuwe ketel een onderhoudscontract afsluiten?

Q –  Waarom zou ik op een nieuwe ketel een onderhoudscontract afsluiten?

 

A-  Uw nieuwe ketel zal de eerste jaren geen problemen vertonen. Veel schade aan ketel ontstaat echter sluipend. Hoewel u niet merkt dat uw ketel slechter wordt, worden de prestaties vaak wel langzamerhand slechter. Door regelmatig onderhoud blijven we uw ketel controleren en houden we uw ketel in optimale conditie. De ketel blijft daardoor efficiënt en zuinig werken. Bovendien voorkomen we problemen op de lange termijn, waardoor uw ketel langer mee kan.

– Wat is het voordeel van het veiligheidsservicepakket?

Q – Wat is het voordeel van het veiligheidspakket?

 

A – Het Veiligheidspakket biedt vier voordelen: een nulmeting, een vuilfilter, een koolmonoxidemelder en twee afsluitkranen. Die komen wij bij u bezorgen en installeren. Uw ketel blijft langer goed door het vuilfilter, de afsluitkranen en nulmeting maken het onderhoud efficiënter en goedkoper en de koolmonoxidemeter voorkomt koolmonoxidevergiftiging. Het Veiligheidsepakket is daarmee een garantie voor langer, goedkoper en veiliger gebruik van uw cv-ketel.

– Bij veel aanbieders komt er elk jaar een andere monteur; iemand die ik niet ken. Is dat bij jullie ook zo?

Q – Bij veel aanbieders komt er elk jaar een andere monteur; iemand die ik niet ken. Is dat bij jullie ook zo?

 

A – In principe wordt het onderhoud van uw ketel elk jaar door dezelfde monteur gedaan. Iemand die u dus leert kennen en die ook uw ketel kent. In geval van spoedreparaties komt de monteur met 24-uursdienst. In dat geval kan het zijn dat u niet de voor u vertrouwde monteur krijgt.